Πλατφόρμα Δημοπρατήσεων
Ιδιωτικού τομέα
Πλατφόρμα Δημοπρατήσεων
Δημόσιου τομέα
Περιοχές εξυπηρέτησης
Συνεργάτες energyTelia
Συχνές ερωτήσεις
Χρήσιμοι σύνδεσμοι




 

PPAs
(Power Purchase agreement)

Διμερείς Συμβάσεις Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας

Η νέα μεγάλη ευκαιρία για καταναλωτές ενέργειας και για επενδυτές


Οι Αγοραστές (καταναλωτές) ενέργειας εξασφαλίζουν σταθερά σωστή τιμή για μεγάλα χρονικά διαστήματα

 

Οι Πωλητές (Παραγωγοί) εξασφαλίζουν σταθερές  αποδόσεις και ευκολία χρηματοδότησης.

Τι είναι PPA;


PPA (Power Purchase Agreement) είναι μια μακροπρόθεσμη συμφωνία προμήθειας ενέργειας  μεταξύ ενός παραγωγού  Ηλεκτρικής Ενέργειας μέσω ΑΠΕ και ενός καταναλωτή ή μεταξύ ενός παραγωγού και ενός προμηθευτή ενέργειας που στην συνέχεια μεταπωλεί την ενέργεια.

 

Σε μια διμερή σύμβαση προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας (PPA)

Ποιοι είναι οι συμβαλλόμενοι?

Πως λειτουργεί?

Τι προβλέπει ως προς την διάρκεια?

 

Σε μία σύμβαση αγοράς ενέργειας PPA οι συμβαλλόμενοι είναι:

 

Α. Ο Πωλητής της ενέργειας που μπορεί να είναι παραγωγός, μπορεί και όχι

Β. Ο Αγοραστής της ενέργειας που μπορεί να είναι μια επιχείρηση, ένας οργανισμός ή ακόμη μια ομάδα επιχειρήσεων και υπό προϋποθέσεις ένα σύνολο νοικοκυριών.

Γ. σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχει και έτερο μέρος που είναι ένας αδειοδοτημένος προμηθευτής (Πάροχος) Ενέργειας.

 

Πως λειτουργεί?

 

Ο Πωλητής αναλαμβάνει να δημιουργήσει και λειτουργήσει μονάδα η μονάδες Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας που μπορεί να βρίσκονται σε χώρο του Αγοραστή ή όχι.

Ο Αγοραστής λαμβάνει την παραγόμενη ενέργεια μέσω του δικτύου, είτε η μονάδα παραγωγής βρίσκεται στον χώρο του είτε όχι.

Ο Πωλητής αναλαμβάνει τους κινδύνους που έχουν σχέση με την ιδιοκτησία και την λειτουργία της μονάδας.

Ο  Αγοραστής συμφωνεί να αγοράσει το ρεύμα σε καθορισμένη τιμή σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις που περιγράφονται.

 

 

Διάρκεια

 

Η σύμβαση συνήθως  είναι μακροχρόνια (10 – 20 έτη) χωρίς να αποκλείεται η βραχυχρόνια σύμβαση.

Όταν λήξει η διάρκεια της σύμβασης και η εγκατάσταση της μονάδας βρίσκεται στο χώρο του αγοραστή  πολλά PPAs προβλέπουν την πώληση της ενεργειακής εγκατάστασης στον αγοραστή ή την ανανέωση της σύμβασης. Έτσι, οι Αγοραστές  μπορούν να συνδυάσουν τόσο την άμεση εξοικονόμηση  πόρων  όσο και οφέλη από την ενδεχόμενη ιδιοκτησία συστήματος.

Ποιοι είναι οι τύποι των PPAs;

 

Τα PPAs διακρίνονται καταρχάς με βάση τον τόπο που βρίσκεται η μονάδα παραγωγής της ενέργειας:

Α. Στον τόπο κατανάλωσης (on site)
B. Εκτός τόπου κατανάλωσης (Off site)


Τα
PPAs που αφορούν μονάδες παραγωγής εκτός του τόπου κατανάλωσής μπορούν να διακριθούν:

 

Sleeved PPAs

Εάν ο αγοραστής δεν είναι καλά εξοικειωμένος με την αγορά ενέργειας και τις τάσεις της, αυτό μπορεί να είναι μια καλή επιλογή.
Παρόλο που ο αγοραστής πληρώνει μια αμοιβή στην ενδιάμεση εταιρεία κοινής ωφελείας για τη διαχείριση μεταφορών χρημάτων και ενέργειας, ο αγοραστής εξακολουθεί να επωφελείται.
Εάν η ποσότητα  της αγορασμένης ανανεώσιμης ενέργειας δεν είναι αρκετή, η ενδιάμεση εταιρεία κοινής ωφελείας (παρόχου ενέργειας) είναι υπεύθυνη για τον εφοδιασμό του αγοραστή με οποιαδήποτε πρόσθετη ισχύ.

Virtual PPAs

Στα εικονικά PPAs η συμβασιοποιημένη ποσότητα ενέργειας δεν είναι απαραίτητο να συνδέεται με συγκεκριμένη μονάδα παραγωγής.

Στην περίπτωση που  ο αγοραστής θέλει να υποστηρίξει τη βιωσιμότητα του σε πιο διαδεδομένο επίπεδο και να ικανοποιήσει τους δείκτες esg τα εικονικά PPAs αποτελούν λύση.
Οι επιχειρήσεις λαμβάνουν οφέλη και πιστώσεις για την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, ακόμη και χωρίς την άμεση προμήθεια ενέργειας από συγκεκριμένη μονάδα ΑΠΕ.

Physical PPAs

Εάν ο αγοραστής θέλει να συμμετάσχει και να παρακολουθεί συγκεκριμένα το έργο ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, τα physical PPAs  το καθιστούν εφικτό. Επιπλέον, ο αγοραστής εξακολουθεί να επωφελείται από τον πωλητή που διατηρεί και λειτουργεί το έργο.

Τέλος, δεδομένου ότι το έργο ανανεώσιμων πηγών ενέργειας βρίσκεται στην ίδια περιοχή δικτύου, αυτό προσφέρεται για μακροπρόθεσμο ενεργειακό προγραμματισμό και για προγραμματισμό εξαγοράς της μονάδας παραγωγής μετά το πέρας της διάρκειας της σύμβασης.

 

Ποιες κατηγορίες καταναλωτών  μπορούν να συνάψουν PPAs διμερείς συμβάσεις προμήθειας ενέργειας

 


Ta PPAs καταρχάς σχεδιάστηκαν για να εξυπηρετήσουν μεγάλες επιχειρήσεις που έγιναν γνωστά ως CPPA.

Ανάλογα με τις προβλέψεις της νομοθεσίας της κάθε χώρας τα PPAs μπορούν να αξιοποιηθούν :

Από μεγάλες επιχειρήσεις

Από μικρές επιχειρήσεις πχ αλυσίδες franchise ή ομάδες καταναλωτών που συστήνονται για αυτό τον σκοπό.

Από οργανισμούς

Από οικιακούς καταναλωτές (υπό προϋποθέσεις) Η energyTelia PPAs platforms

 

Ειδικά για τις μικρές επιχειρήσεις θα πρέπει να επισημάνουμε πάρα του ότι είναι απόλυτα σαφές ότι μπορούν να υπογράψουν ένα PPA, ωστόσο η σύμβαση μεταξύ ενός φορέα μικρών επιχειρήσεων και ενός πωλητή πολλές φορές δεν χαρακτηρίζεται ως χρηματοδοτήσιμη  (not bankable) και αυτό επηρεάζει σε κάποιο βαθμό τις τιμές ενέργειας.

 

Επιπλέον, οι μικρότερες επιχειρήσεις συχνά δεν διαθέτουν ειδικευμένα στελέχη για την  προμήθεια ενέργειας  να γίνει από άτομα που δεν είναι ειδικοί στον τομέα.

 

Συνοψίζοντας, λοιπόν, ενώ είναι δυνατό για τις μικρές εταιρείες να υπογράφουν PPAs υπάρχει η πιθανότητα  να μην αποκομίσουν όλα τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει μια τέτοια σύμβαση σε μεγάλη εταιρεία, για αυτό θεωρείται απαραίτητη η αξιοποίηση συμβούλων προμήθειας ενέργειας και εξειδικευμένων εργαλείων όπως αυτά των energyTelia platforms

 

Ποιες είναι οι ενέργειες προετοιμασίας  που πρέπει να κάνει ένας καταναλωτής για να διαπραγματευτεί ένα PPA.

Α. Σύνταξη μελέτης για το ενεργειακό profile, ιδιαίτερα χρήσιμες οι καμπύλες καταναλώσεων ενέργειας (υφιστάμενες και προβλεπόμενες)

Β. Σύνταξη συνοπτικής χρηματοοικονομικής ανάλυσης των τρεχόντων δεδομένων.

Γ. Μελέτη βιωσιμότητας και ιδιαίτερα έλεγχος ικανοποίησης των δεικτών ESG

Πως μπορεί ο καταναλωτής ενέργειας να έρθει σε επαφή με πωλητές ενέργειας μέσω PPAs;

Η energyTelia PPAs platforms έχει αναπτύξει ένα ιδιαίτερα ευφυές σύστημα για την αντιστοίχιση εκδηλώσεων ενδιαφέροντος πωλητών και αγοραστών (καταναλωτών) ενέργειας μέσω PPAs

 

 

 

 

 

Ποια είναι η καλύτερη μέθοδος διαπραγμάτευσης και ανίχνευσης των καλύτερων τιμών της αγοράς;

 

•             Διεξαγωγή της αντίστροφης (μειοδοτικής) δημοπρασίας η μειοδοτικού διαγωνισμού σε πραγματικό χρόνο.

 

•             Ανωνυμία στην  υποβολή  επαναληπτικών  προσφορών στο ταμπλό (bidding Board) των δημοπρασιών  από τους προμηθευτές ενέργειας ή τους πωλητές ενέργειας μέσω PPAs.

 

•             Αποστολή προσκλήσεων συμμετοχής (Request for Information RFI,

Request for Quote (RFQ) σε μεγάλο αριθμό προμηθευτών ενέργειας και πωλητών PPAs.   Όλοι οι διεκδικητές να συμμετέχουν με ακριβώς τους ίδιους όρους.

 

•             Καθαρή διατύπωση και εφαρμογή των όρων προκήρυξης δημοπρασίας (χρόνος διεξαγωγής, τιμή δείκτη αξιολόγησης προσφορών για την εκκίνηση της δημοπρασίας κλπ.).

 

•            Ορθή επιλογή μεθόδου δημοπράτησης

 

•             Άμεση έκδοση αποτελεσμάτων.

 

•             Πλήρη τήρηση ημερολογίου ενεργειών για κάθε ζήτηση.

 

•             Τεκμηρίωση  της προκήρυξης και της διεξαγωγής των δημοπρασιών.

 

Τα energyTelia auctions platforms εγγυώνται όλα τα παραπάνω και επιπλέον δηλώνει την ανεξαρτησία της  καθώς η energyTelia δεν συνδέεται κατ’ ουδένα τρόπο με οποιοδήποτε πάροχο ενέργειας σε όλη την Ευρώπη.

Ποια τα οφέλη των επιχειρήσεων-καταναλωτών ενέργειας από την αξιοποίηση των PPAs για την προμήθεια ενέργειας;

 

 

Μακροπρόθεσμη πρόβλεψη των τιμών ενέργειας.

Μια διμερή συμφωνία αγοράς ενέργειας (PPA) μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις  να εξασφαλίσουν ενέργεια με σταθερό κόστος και να προστατευθούν  από τις αυξήσεις των τιμών ηλεκτρικής ενέργειας.

Η Συνεισφορά των RECs (πιστοποιητικών προέλευσης ενέργειας)  είναι σημαντική στην εταιρική βιωσιμότητα.

Οι επιχειρήσεις βελτιώνουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα και μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα RECs ως αντιστάθμισμα στις εκπομπές CO2 που παράγει η επιχειρηματική τους δραστηριότητα.

Χωρίς έξοδα λειτουργίας ή συντήρησης. Στις διμερείς συμβάσεις αγορά ενέργειας προβλέπεται οι δαπάνες λειτουργίας και συντήρησης του ενεργειακού έργου επιβαρύνει τον Πωλητή.

 Μεγάλη ποικιλία επιλογών.

Ο μεγάλος αριθμός πωλητών ενέργειας διευκολύνει τους αγοραστές στην καλύτερη διαπραγμάτευση.

 Βελτίωση του εταιρικού ονόματος στην αγορά.

Το να είναι βιώσιμη μια  επιχείρηση μπορεί να βελτιώσει την εικόνα της  και να ενισχύσει τις ευκαιρίες μάρκετινγκ.

Από διεθνείς έρευνες αποδεικνύεται ότι μεγάλα ποσοστά καταναλωτών στον αναπτυγμένο κόσμο συμφωνούν να αλλάξουν τις αγοραστικές τους συνήθειες αν είναι να μειώσουν τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις και ένα μεγάλο ποσοστό από αυτούς θα δεχόταν πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση  για να καταναλώνει προϊόντα  εταιρειών που είναι βιώσιμες και περιβαλλοντικά υπεύθυνες.

 

 

Εγγραφείτε δωρεάν στις πλατφόρμες energyTelia


 

 

Δήλωση Ανεξαρτησίας:

Η energyTelia δεν συνδέεται κατ’ ουδένα τρόπο με οποιοδήποτε προμηθευτή ενέργειας, το Χρηματιστήριο ενέργειας ή οποιοδήποτε φορέα του Δημοσίου.





Άμεση επικοινωνία
Newsletter
Κατηγορία:

@2019 energyTeliaTM All right reserved.
energyTelia - Live Support
Όνομα:
Email:
Τμήμα:
Θέμα:
Αποδέχομαι τους Όρους και Προϋποθέσεις